БУХОБЛІК: ПОДАТКИ ОБЛІК ПРАЦІВНИКИ РОЗРАХУНКИ

Зміни з податку на прибуток з 01.01.2021

Реклама

Декларація з податку на прибуток

Мінфін наказом № 649  від 29.10.2020 оновив декларацію з податку на прибуток та її додатки ЗП, ВП, ПП. Додатки РІ, ПН, АМ викладено у новій редакції. З’явилися нові додатки.

Наказ №649 набув чинності у грудні 2020 року. Тому згідно з п. 46.6 ПКУ подавати декларацію за оновленою формою будемо починаючи з такого звітного періоду: І квартал 2021 року. Це підтверджується у категорії 102.20.01 БЗ (ЗІР).

За 2020 рік декларацію з податку на прибуток слід подавати за старою формою.

 

"Високодохідники"

23.05.2020 р. було збільшено з 20 до 40 млн. грн. межу, яка поділяє платникыв податку на прибуток на "високдохідників" і "малодохідників". Але ті, у кого сума доходу за 2019 рік була більша за 20 млн. грн., але менша за 40 млн грн, повинні були все одно весь 2020 рік звітувати щокварталу як високодохідники.

Тільки 01.01.2021 р. у пункті 137.5 ПКУ з’явилася норма, що звітувати раз на рік мають право всі, у кого дохід менше 40 млн грн. Тобто потрапити до групи, що складає тільки річну звітність, з початку 2021 року можуть ті прибутківці, які мають не більше 40 млн. грн. доходу за підсумками 2020 року.

Крім того, ці ж підприємства, які у 2020 році звітували щоквартально (дохід був більшим 20 млн. грн., але меншим 40 млн. грн.), та в яких річний бухгалтерський дохід за 2020 рік не перевищить в 40 млн грн, зможуть:

1) прийняти рішення не коригувати фінансовий результат 2020 року на податкові різниці (згідно пп. 134.1.1 ПКУ). Якщо це зробити, то складати річну декларацію за підсумками 2020 року вони можуть (якщо приймуть таке рішення) без застосування податкових різниць (с цього приводу є роз'яснення у категорії 102.20.01 ЗІР). Не треба буде подавати уточнюючі декларації за I квартал, півріччя та 9 місяців. У такого підприємства може виникнути переплата за результатом 2020 року. Повернути переплату можна згідно зі ст. 43 ПКУ;

2) перейти на річне звітування у 2021 році, тобто наступну декларацію подати тільки за підсумками 2021 року (зг. пп. «в» п. 137.5 ПКУ).

 

Ділова мета окрумих операцій

Законом № 1117 ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1117-20 ) було обмежено застосування норм щодо ділової мети (п. 14.1.231 ПКУ). Тепер там чітко прописано, що ділова мета застосовується не до всіх операцій, а виключно щодо (згідно п. 140.5 ПКУ):

1) здійснення контрольованих операцій;

2) здійснення операцій з купівлі-продажу товарів із специфічними нерезидентами, що перелічені у двох офшорних списках;

3) операцій з нарахування роялті на користь будь-якого нерезидента.

Закон № 1117 коригує застосування деяких податкових різниць. Зокрема, змінено порядок застосування різниці при придбанні товарів (робіт, послуг) чи їх реалізації специфічним нерезидентам. У 2020 році при придбанні товарів у таких нерезидентів відповідно до пп. 140.5.4 ПКУ, а при продажу відповідно до пп. 140.5.51 ПКУ слід було збільшити фінансовий результат на суму 30 % вартості товарів, робіт та послуг.

З дати набуття чинності Законом № 1117 (1.01.2021 р.) ці різниці зазнають змін. Тепер у випадку, коли податківці встановлять, що вищезгадані операції купівлі чи продажу у специфічних нерезидентів не мали ділової мети, то доведеться збільшити фінрезультат на всю суму вартості придбаних/проданих товарів, робіт, послуг. Крім того, щоб не було подвійного коригування при застосуванні нової різниці, інші різниці, пов'язані з купівлею-продажем товарів у нерезидентів, не застосовуються, а якщо були застосовані, то ці різниці слід зняти (тобто на них слід зменшити фінрезультат).

Таким же чином удосконалюється різниця, що стосується роялті, з п.п. 140.5.6 ПКУ.

Після таких удосконалень необхідність в окремій різниці щодо операцій, здійснених без ділової мети, зникла. Тому із ПКУ виключено пп. 140.5.15 ПКУ.

 

Податкові різниці для бюджетних грантів

З 23.12.2021 р. платники податку на прибуток матимуть право:

1) зменшити свій фінансовий результат до оподаткування на суму отриманих бюджетних грантів та включених до складу доходів (пп. 140.4.8 ПКУ);

2) збільшити фінансовий результат на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат періоду (пп. 140.5.16 ПКУ)

Водночас уведення таких різниць з економічного погляду не принесе отримувачам грантів вигоди. Бо, по суті, одна й та ж сума (сума гранту) буде виключена і із доходів, і із витрат отримувача гранту. А отже, такі різниці не вплинуть на фінрезультат отримувача гранту.

При цьому це стосується усіх платників податку на прибуток, у тому числі й суб’єктів, які не використовують податкові різниці. У п.п. 134.1.1 ПКУ прямо зазначено, що малодохідники, які не використовують податкові різниці із розд. ІІІ ПКУ, коригують свій фінрезультат і на суми отриманих та використаних грантів.

Важливі сторінки / Важные страницы:

Добірка "Податок на прибуток" / rp090701 Сборник "Налог на прибыль"

rp090704 Добірка "Декларація з податку на прибуток" / rp090703 Сборник "Декларация по налогу на прибыль"

rp090706 Добірка "Бухгалтерський облік" / rp090705 Сборник "Бухгалтерский учет"

rp090708 Добірка "Фінансова звітність" / rp090707 Сборник "Финансовая отчетность"

rp090710 Добірка "Облікова політика" / rp090709 Сборник "Учетная политика"

rp090714 Облік податку на прибуток / rp090713 Учет налога на прибыль

rp090712 ? Питання щo часто ставляться пpо податок на прибуток / rp090711 ? Часто задаваемые вопросы о налоге на прибыль